söndag 26 september 2010

Till Mig

Jag har äntligen lyckats sy något åt mig själv!
Har länge funderat på att knåpa ihop något roligt till mig själv men aldrig lyckats komma längre än till framplockandet av tyg, sen har alltid något annat kommit mellan och andra ideér tagit plats istället. Nu gjorde jag slag i saken med en gång jag fick idén.


Kjolen är sydd i ett riktigt härligt retro tyg. Det är brun botten med liljekonvaljer och andra blommor på. Sydde en dagiskasse i detta tyg för ett tag sedan och det var då idén om en kjol till mig föddes. Jag satte mudd i midjan och kjolen går precis till knäna. En härlig höstkjol att använda till stövlar och tjocka strumbyxor!

Material: Liljekonvaljtyg från Tradera, brun mudd från Stoff & Stil.

Mönster: Ritat på frihand efter mina egna mått.

+ att jag fick till mönstret med en gång. Älskar tyget och det passade perfekt att sy en kjol av.

- att jag inte har så mycket kvar utav tyget.

1 kommentar: