måndag 1 september 2008

Skötväska

Jag var så trött på min andra skötväska + att den var rosa blommig och passar inte längre då jag har bytt till röd sufflett på vagnen, så jag bestämde mig för att försöka knåpa ihop en egen :-)

Det blev rött manchester tyg till utsidan och svart enfärgat bomullstyg till insidan. Inuti väskan finns 2 stora fickor där man får plats med blöjor och våtservetter samt en lite mindre där vällingflaskan/vattenflaskan får plats. Jag blev riktigt nöjd men på nästa ska jag göra en liten ficka där jag kan stoppa nycklarna. Sydde även fast 2 D ringar för att kunna hänga väskan i mina krokar jag har på vagnen.








Material: Röd manchester, svart bomullstyg, 2 D ringar i metall, resårband, dragkedja, namnband från minanamnband.se


Mönster: egen konstruerat.



Här kommer oxå en bild när väskan hänger på vagnen!


1 kommentar: