lördag 13 november 2010

PracticalBaby + Ett jobbigt beslut

Det tar emot att inse men just nu finns inte orken eller inspirationen till att sy. Vi har haft det kämpigt här hemma ett tag och syendet som innan fungerat som terapi och avkoppling har blivit till ett tvång. Ständiga skuldkänslor över beställningar som jag borde sitta och sy på istället för att umgås med barnen har varit vardagsmat. Jag fick jobb för 1½ vecka sedan. Jag är jätte glad för det och det är ett jobb som jag vet att jag passar perfekt för, men det är en stor omställning. Från att ha varit hemma med barnen till att komma hem efter att de lagt sig har varit otroligt jobbigt. Desutom har det varit en stor omställning för barnen och min man.
Jag har tagit beslutet att inte ta emot nya beställningar på ett tag. Vi måste få vårat nya vardagsliv att fungera med nya rutiner osv. Jag hoppas att inspirationen och orken ska återkomma under detta beställningsstopp och att jag ska återfå glädjen jag tidigare kände inför att sy.

Visar en skötväska som är en beställning. Tyget är det härliga klövertyget i gult från DeerDot. Insidan är mörkblå. Det är mörklblå dragkedjor och kantband. Modellen är PracticalBaby.



1 kommentar:

  1. Usch, så tråkigt gumman! Hoppas att du snart känner att inspirationen kommer tillbaka!

    SvaraRadera