lördag 26 september 2009

Body + muddbyxa


Dessa har legat tillklippta ett tag men jag har haft svårt att få tid till att sätta mig och sy dem. Igår tog jag tag i saken och sydde ihop dem.
Body i det härligt gröna husvagnstyget från JNY design, ärmarna är i samma material fast enfärgad grön. Jag gjorde halsen med kuvertöppning....min första sådan och jag blev supernöjd. Det blir helt klart fler sådana bodys och tröjor. Bodyn är i st.86.
Svarat muddbyxor i svart interlock från JNY design och svart mudd från Furulunds. På dessa smalnade jag av benen lite längst ner och det blev faktiskt bra. Storlek på byxorna är 86.
Ska se om jag kan få lite livebilder på dessa när sonen vaknat.

3 kommentarer:

  1. Supersnyggt. Vad använder du för söm när du syr. Har du overlockmaskin eller syr du med vanlig rak och sicksacksöm.

    SvaraRadera
  2. Dessa är sydda med overlocken och min vanliga maskin med tvillingnål till kantbanden och fållen på ärmarna. Innan jag köpte overlocken så sydde jag på min vanliga maskin och då använde jag mig av en trikåsöm som ser ut _/_/_/_/ den fungerar oxå jätte bra.

    SvaraRadera