onsdag 17 juni 2009

Ny symaskin + muddbyxa

I går flyttade en ny symaskin in hemma hos oss. Valet blev en Huskylock s15 och jag är så nöjd!! Jag hann tyvärr inte sy något i går så idag passade jag på att läsa igenom instruktionerna och försökte lära mig maskinen. Det verkar inte så krångligt men jag måste kolla lite extra på vissa saker innan jag känner mig helst säker.


Den nya medlemmen!
Det första jag sydde var en buff... jätte simpelt men bra för att känna på hur maskinen är.

Det andra jag sydde var ett par muddbyxor till grodan. Jag körde på stort och valde det härliga stjärntyget från mjukatyger.se. Det gick jätte bra och jag blev supernöjd med resultatet. Muddarna var lite knöliga att sy men med övning kommer det att gå bättre och snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar