söndag 8 juli 2012

Phil and Ted

Fick en beställning på två sittdynor till en Phil and Ted Sport. Kunden hade förälskat sig i Elodies sittdyna i Rockabilly dots mönster men tyget på den dynan blev för varmt för barnen att sitta på så hon undrade om jag kunde sy något liknande men i bomullstyg. Visst svarade jag :-)

Sittdynorna är sydda i ett svart bomullstyg med vita prickar på ena sidan och andra har svart fleece med vita prickar. Formen av dynan är inspirerad av Elodies och Brios dynor och jag tycker att de blev riktigt bra!!


Dessa sittdynor är sydda med 1,5 cm tjcok skumgummi istället för 2 cm. Och det är även 1,5 cm som jag kommer att fortsätta använda när jag syr sittdynor.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Var hittar du 1,5 cm skumgummi? Tycker bara det finns 2 cm (eller 0,5 för den delen)..

    Ska sy min första dyna till min vagn och väljer även mellan jersey eller vävd bomull. Expertutlåtande mottages tacksamt.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beställde från ett företag som heter ABC Euro Soft. De har en mängd olika tjocklekar och täthet på skumgummi.

      Jag föredrar vävd bomull eftersom det är lättare att sy i utan att det drar sig. Men det går självklart att sy i Jersey oxå.

      MVH Kicki

      Radera