tisdag 23 augusti 2011

Lek overall till grodan

Mellan varven blir det även lite sytt till barnen.
Jag köpte den nya tidningen från Ottobre och där i fanns ett mönster på en overall med omlott knäppning. Jag tyckte att den såg så smidig ut + att det skulle vara kul att testa att sy en overall så jag tänkte att jag testar. Eftersom min minsta kille är nyss fyllda 4 år så ville jag inte sy en overall som sedan bara skulle bli liggandes för att det är fel storlek så jag förstorade upp st.92 mönstret till ett st.98 och då passade den utmärkt på min lilla groda :-)



Jag gjorde om mönstret lite, plockade bla. bort luvan då jag inte vill att min vilda lilla groda ska ha kläder med luva eftersom han klättrar på saker högt och lågt.



Tyget är äkta M90 kammo som en vän till mannen så generöst gav oss. Har några meter kvar av detta så det kommer ni att få se fler saker i bloggen av. Eftersom båda pojkarna älskar att åka militär jeep så passade det ju perfekt att ha detta tyg till overallen. Då kan den användas i skogen på jeep träffarna.
Insidan är i ett underbart jersey tyg med tåg på. Köpt hos jofotex.se. Bruna muddar och brunt kantband.

Mönster: Ottobre nr 4 2011


1 kommentar:

  1. Du har inte kvar camo overallen? Skulle vilja ha en till min lill-kille. Tessan sjv13hv@gmail.com

    SvaraRadera