lördag 9 april 2011

Väska till mig (City Baby)



Fick för mig att jag behövde en ny väska (egentligen inte men man kan inte få för många väskor). Jag älskar modellen på City Baby så det fick bli en sådan.

Utsidan är i turkos mönstrat solstols tyg som jag köpte på Stoff och Stil för länge sedan. Det har sedan dess legat i hyllan och väntat på att få bli en väska.

Insidan är i ett helt underbart bomullstyg som är mönstrat som ett lapptäcke. Jag blev förälskad i samma stund som jag såg det. Har en bit kvar av tyget som antagligen kommer att bli en underbar sommar sufflett till Bugaboo. Jag gjorde även detaljerna på väskan i detta tyg så som fickan på framsidan och hängena som D-ringarna sitter fast i.

Väskan har 5 fack invändigt och ett på utsidan.
D-ringar för att kunna hänga väskan på vagnen i krokar (även för att fästa handtaget).

+ att väskan blev precis som jag ville ha den och den är flitigt använd här hemma. Den passar lika bra som vardagsväska till jobbet som fin väska om man ska ut. Det tycker jag iaf :-)

- att suget efter nya väskor inte minskar bara för att man får en ny. Som tur är kan jag alltid sy flera :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar