måndag 9 augusti 2010

Sytips Bugaboo Sufflett

Får ganska många frågor om hur jag gjorde för att få fram mitt mönster till Bugaboo Suffletterna så jag har beslutat att lägga ut en liten beskrivning här i bloggen så får ni testa er fram :-)

När jag ritade mitt mönster gjorde jag på följande sätt:


1. Fäll upp orginalsuffletten på vagnen

2. Ta ett gammalt lakan eller annat tyg som du kan rita och klippa i.

3. Häng tyget/lakanet över den uppfällda suffletten.

4. Rita av alla delar på suffletten (flytta tyget så att delarna inte hamnar så nära varandra)

5. Lägg till sömsmån där det behövs.

6. Klipp ut alla delar.

7. Rita av mönsterdelarna på ett skräptyg. Glöm inte att rita ut bitarna till fodret oxå. Du ska alltså ha 2 bakstycken (ett i yttertyget och ett i fodertyget), 2 framstycken (ett i yttertyget och ett i fodret), 1 framstycke där 15 cm på vardera kant är bortklippt, 1 flärp.

8. Klipp ut alla delar.

9. Sy ihop alla delar och justera där det behövs.

10. Sprätta suffletten och använd de justerade delarna som mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar