tisdag 22 december 2009

Beställningar som blivit klara

Här kommer ett gäng besträllningar som äntligen blivit klara. Jag vet att vissa av er fått vänta länge på era beställningar och det ber jag så hemskt mycket om ursäkt för. Jag hoppas kunna börja ta emot beställningar igen efter nyår.

Först ut är något nytt för mig. Jag fick en förfrågan om att sy en sufflett till en emmaljunga vagn. Efter mycket funderande tackade jag ja och här är resultatet.

Yttertyget är svart bävernylon och innertyget är molntyg i svart. Detta var första och sista gången som jag ger mig på att sy en sufflett till en emmaljunga *ler* gisses vilket pill det var.

Här har vi en sufflett till Bugaboo Cameleon i ett underbart blått elefanttyg från Svenskt tenn. Insidan är i enfärgad blå och blå kantband. Beställaren har skickat tyget.


Här har vi en sufflett i det underbara burberry liknanade tyget med brun enfärgad insida och brunt kantband. Även en matchande sittdyna blev det till. Tyvärr var detta det sista av burberrytyget som jag hade och det är slut i affären där jag köpt det. Ska ge mig ut på jakt nu i mellandagarna och se om jag kan hitta någon annan som säljer det.


En favorit i repris! Det tecknade tyget är verkligen underbart och omtyckt av många. Utsidan är av vaxat tyg med grå medaljongmönster och insidan i serietecknat tyg. Svart kantband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar