måndag 18 maj 2009

Ledsen att ni får vänta på era saker

Här hemma avlöser sjukdomarna varandra just nu.
I går kväll kom junior upp och sa att han hade ont i halsen och i öronen...han sov inget vidare på hela natten så både jag och J har haft en sömnlös natt trots att J tog grodan när han vaknade.
Ringde till vårdcentralen i morse och fick en tid till klockan 13, båda pojkarna fick komma samtidigt så vi slapp sitta och vänta. Det visade sig att junior fått öroninflammation och en kraftig förkylning. Grodans ögon såg bättre ut tyckte läkaren men de är inte helt bra än + att han också fått öroninflamation. Grodan säger ju inte ifrån då han får det så jag är glad att jag litade på min magkänsla och bad dem kolla upp honom. Han har ju även haft hög feber sedan i fredags och den sitter i än. Tycker så synd om mina pojkar.

Jag känner mig så stressad nu när barnen är sjuka. Har en massa beställningar som hamnat efter och som jag kämpar med att hinna klart. Jag får så dåligt samvete över att ni får vänta så länge, men det är inte lätt att sätta sig och sy med två sjuka barn var av ett är så mammig att ingen annan duger. På kvällarna vaknar grodan med ca 15 minuters mellanrum och då hinner man knappt starta symaskinen innan man måste springa in till honom och trösta. Jag önskar att jag kunde dela på mig ibland.

Jag hoppas verkligen att ni kan ha förståelse för att leveranstiderna drar i väg lite, men jag försöker verkligen att sy så snabbt jag bara kan. Jag vill inte behöva slarva med era saker utan vill att de ska hålla samma standard som innna så då tar det längre tid. Nu när det är långhelg ska jag försöka sy alla beställningar jag har som ligger här hemma så att jag kan skicka dem nästa vecka.

Tills pojkarna är friska igen så kommer jag inte ta emot några nya beställningar. Ni som redan mailat mig kommer jag att svara. Hoppas att ni vill återkomma med era beställningar när vi är friska ock krya igen.

Kram

1 kommentar:

  1. Undrade just: hur hinner du! Men förstår nu att du också är mänsklig :)
    Jag har inga barn ännu men längtar tills jag skaffar ett så jag kan beställa en sufflett eller något från dig!

    SvaraRadera