torsdag 27 november 2008

Äntligen...

Har haft lite blogg torka på sista tiden, men sytt det har jag gjort.

Här kommer de senaste alstrena, som faktiskt är sydda på min nya fina super bra symaskin som jag bloggade om här under. Glömde ju nämna då att jag även fick en bandpipa till symaskinen så nu kan jag även bandkanta med den.

Först ut är en suflett till bugaboo camelon i svart molntyg och helsvart insida i vatten och vind avstötande tyg.





Matarial: svart molntyg från barnrummet, svart vatten avstötande tyg från furulunds, svart kantband, svart resår.

Mönster: Mitt eget.

Nästa alster som syddes var en suflett i korblå manchester med blå molntyg på insidan. Till detta ville beställaren även ha en sittdyna i det blåa molntyget + mörkblå fleece på andra sidan.




Material suflett: blått molntyg från barnrummet, kornblå manchester från ebay, blå kantband, svart resår.

Material sittdyna: blått molntyg, mörkblå fleece från furulunds, mörkblå kantband, 2 cm tjock skumgummi från Åhlens.

Mönster: båda mönstrena är mina egna.

1 kommentar:

  1. jättefin sittdyna! är där hål för selen? vad tar du för att sy upp en sådan dyna?

    SvaraRadera