fredag 11 januari 2013

Mönster!

Ok jag brukar inte lägga mig i men denna gång så kan jag inte bara låta det vara utan måste få skriva av mig lite!
Som de flesta vet så är Mamma på Vift numera min försörjning och jag jobbar stenhårt på att få fram så bra produkter som möjligt. Jag vet inte hur många timmar jag finslipar på mina mönster för att få dem så perfekta som det bara går. Därför blir jag så ledsen när det finns människor som tycker att de bara ska få ta del av det hårda arbetet som jag, och andra lagt ner på att ta fram våra mönster. I en Barnvagnsgrupp på Facebook efterfrågas det nu mönster på Donkey sufflett som ska vara "provsytt efter och får perfekt passform" men det får naturligtvis inte kosta för mycket. En tjej som sålde ett mönster till donkey ville ha 200 kr + porto för det och det var ju på tok för dyrt enligt flera personer. Max 100 kr + porto ville de betala.

100 kr för ett mönster som tagit mig x antal timmar att få fram.
Det är ett skämt enligt mig.
Jag blir så ledsen på sådana människor. Rita ett eget mönster då om ni inte är villiga att betala. Varför ska man skänka bort något som man lagt ner så mycket tid på?

Nu säljer jag inte mina mönster överhuvudtaget eftersom att de skulle bli fruktansvärt dyra om jag skulle ta det de är värda, beräknat på den tid jag lagt ner på dem. Men visst om någon vill köpa mina mönster så räkna med att få betala runt 1500- 2000 kr, om inte mer.

Ja ja nu har jag fått skriva av mig lite men jag är så trött på att vissa människor bara ska glida fram på ett bananskal utan att behöva lägga manken till själva.

Kram på er och ha en underbar dag!

Själv ska jag sätta mig och sy så det ryker :-) med mina dyra mönster!



Mitt mönster till Bugaboo Cameleon:-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar