måndag 18 juni 2012

Cuddle me Baby

Har testat att sy babynest. Fick en förfrågan från en kompis som ville ha ett till sin lilla tös och självklart gav jag mig i kast med att testa och se om jag kunde få till ett :-)

Först sydde jag den svarta med vita stjärnor och den blev bra. Jag sydde sedan även en i grått molntyg som blev ännu bättre. Jag ändrade lite på hur jag sydde ihop allting och det gjorde att den blev lite jämnare runt kanten där stoppningen är.

Jag har valt att kalla mina Cuddle me Baby då jag inte vill stöta mig med tillverkarna av Babynest, vilket är ett registrerat varumärke. 


Kompisen valde den i grått molntyg och fick se en bild på lillan när hon sov i den och hon såg ut att trivas jätte bra. 

Den svarta med vita stjärnor finns kvar och kommer att läggas upp i webbshopen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar