söndag 1 januari 2012

Bugaboo Bee + suffletter

Årets första dag har jag spenderat vid symaskinerna och tagit hand om UFO högen (UFO står för unfinished object). Den har minskat lite i alla fall och tre suffletter har blivit färdiga. Ska fortsätta arbeta mig igenom högen i kväll när barnen lagt sig.

Tänkte att första inlägget för året skulle bli om två suffletter som jag sytt till en gullig vän. Dessa är till Bugaboo Bee + och blev riktigt mysiga. Hon har en All Black vagn som är sååå snygg och något jag bara kan drömma om att köpa då min lille inte åker vagn så mycket och när han väl gör det så duger vanliga Bee + utmärkt.

Första suffletten är sydd i det härliga retro landskapstyget från Jofotex. Insidan är enfärgad röd och har röda kantband.




Den andra suffletten är sydd i ett limegrönt bomullstyg med vita prickar, insidan i mörk rosa bomullstyg och kantbanden är även de mörk rosa.





Mönstret har jag ritat med hjälp av en orginal sufflett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar