torsdag 11 augusti 2011

Nyhet: Bugaboo Bee +

För någon månad sedan flyttade en Bugaboo Bee + in här hos oss. Grodan har växt ur Cammen och vi behövde en lättare smidigare sulky att använda de få gånger som han åker vagn. Valet föll naturligtvis på en Bee + och vi älskar den!

Det första jag gjorde när vi fått hem den, ja till och med innan jag tvättade den, var att rita mönster till sufflett. Det var otroligt roligt att få sätta tänderna i något nytt. Två suffletter blev det innan jag fick till den tredje precis som jag ville ha det :-)

 Första försöket på en sufflett blev så här :-)

 Tredje försöket resulterade i en sufflett som jag är mer än nöjd med!

 Baksidan av suffletten med knapparna man fäster den i.


Tyget är ett turkost molntyg köpt på Ohlssons tyger. Insidan i offwhite markisväv och turkost kantband. 

Jag kommer att sy upp fler Bee + suffletter och dessa kommer att läggas upp i webbshoppen. Man kan även maila önskningar på tyger till mig så får vi se om de kanske dyker upp i shoppen så småningom. 

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag är väldigt nyfiken på vad du använt för stödbåge inuti? Om du känner för att dela med dig av dina tricks. :)

    SvaraRadera