onsdag 23 juni 2010

CityBaby - ny och förbättrad






Fick en förfrågan från en i mammagruppen om jag kunde sy en skötväska till henne. Hon ville ha en av modellen CityBaby och i svart merimekko tyg. Jag blev jätte glad över förfrågan och satte igång med att rita om mönstret lite.

Jag har inte varit helt nöjd med dragkedjan på CityBabyn och försökte klura ut ett bättre sätt att sy fast den på. Tog lite idéer från en väska jag har hemma och vips fick jag rita om hela mönstret till väskan, men gud så nöjd jag är nu *ler* Det var värt alla svordomar när jag fick se resultatet!

Jag är supernöjd med den nya utformningen och jag kommer att fortsätta sy Citybabyn utefter detta mönster i fortsättningen. Funderar dock på att lägga till en ficka på baksidan som stängs med dragkedja, får se om jag kan lösa det på något snyggt sätt!

Nu hoppas jag bara att beställaren blir lika nöjd som mig :-)

Material: Svart marimekko pieni unikko, oblekt bomullstyg, vit markisväv, resår, nylonband, D-ring, dragkedja.

Mönster: Egen ritat.

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg väskmodell!
    Den fungerar som skötväska och som vanlig väska senare också.
    Förstår att du är nöjd med modellen, det skulle jag också vara :D

    SvaraRadera
  2. Jag är sååå nöjd!
    Du är så otroligt duktig Kicki! Stort tack, väskan är så fin, så välsydd och alldeles perfekt!
    Kram på dig!

    SvaraRadera