söndag 28 mars 2010

Åkpåse och skötväska




Detta är en beställning som tyvärr blev lite försenad pga sjukdom hos barnen. Bebisen som ska få mysa i den härliga åkpåsen tittade ut nu i veckan och meningen var att detta skulle ha hunnit fram innan bebsisen tittade ut, men nu hoppas jag att det kommer fram i morgon och att beställaren och det nya tillskottet i familjen blir nöjda.

Åkpåsen är sydd för att passa en lite mindre liggdel ala Babytravel. Den har dragsko högst upp så att man kan dra åt och göra det ombonat för bebisen. Var lite osäker på hur jag skulle lösa det smidigast och det krävdes några försök innan jag blev nöjd. Åkpåsen är fodrat med ett lager vadd för att göra den varmare och tåligare mot vinden.

Skötväskan är sydd för att matcha åkpåsen. Beställaren ville inte att den skulle bli allt för skrikig därför valde jag att ha basen brun och detaljerna i det mönstrade tyget. Väskan har även ställbar axelrem.

Material: Mönstrat bomullstyg som beställaren skickat, brun fleece, vadd, brun markisväv, brunt bomullstyg som foder i väskan, dragkedja 40 cm, nylonband, D-ring, delbara dragkedjor till åkpåsen, gummisnodd, öljetter.

Mönster: eget till båda.

2 kommentarer:

  1. hmm.. jag kommenterade här förut.. vekrar inte kommit med. men jag skrev att det var jätte fint och tyget var jätte fint!! =)
    när du gör åkpåse till bugaboon för du format så som bugaboos åkpåsar eller som en "vanlig" åkpåse?

    SvaraRadera
  2. Vad fina saker du gör. Och vad du är bra på att välja tyger till dina saker. Jag har just nu en giveaway med tex tyger som jag har svårt för att "få en vision av". Kanske nåt för dig istället. Kika gärna in.

    SvaraRadera