tisdag 8 december 2009

Näsduksfodral + tågbyxor

Testade att sy ett par näsduksfodral utav lite spill bitar som jag hade här hemma. Har sett dessa fodral i en massa olika sybloggar men inte kommit för mig att testa själv förens nu. Jag följde Gekkos beskrivning och det var ju så enkelt att det kommer bli fler för att ge bort som presenter.
Då lill groda inte hade några rena byxor, jag vet dåligt av mamma att inte ha tvättat, så fick jag sätta mig och knåpa ihop ett par lite snabbt på kvällen då grodan sov. Det blev ett par muddbyxor i det härliga Tåg-tyget från Jofotex. Den oranga mudden kommer från Stoff & Stil. Mönstret till byxorna har jag ritat själv, men utgått från ett par köpebyxor och gjort de förändringar jag ville ha.


1 kommentar:

  1. Jättefina näsduksfodral och byxor, inte sett så många byxor i tågtygerna!! =)

    SvaraRadera