fredag 7 november 2008

Jag har inte dött.......är bara lite sjuk!

Vi har haft ett par knasiga dagar.
Började i tisdags då jag åkte på en pang förkylning. I onsdags fick jag hög feber och när jag andades kändes det som att en elefant satt på mitt bröst. I går var jag feberfri men ingen skillnad på andningen + att jag knappt kunde gå 10 meter utan att bli anfådd. Åkte in till VC och de tog en massa prover. Ett prov visade positivt på propp så det blev remiss in till akuten.

Åkte in dit och var inne strax innan 13.00. Blev kvar till strax efter 19.00 och det var ingen höjdare kan jag säga. Fick först vänta på läkaren i 2 timmar sedan fick jag vänta på remissen till röntgen i 1 ½ timme och sedan vänta ytterligare 2 timmar på svaret. Under tiden hade jag ingen aning om hur det gick hemma med barnen. Lämnade dem hos farbror K (min mans systers man) och sedan fick svärmor avlösa honom då han började jobba kl.15.00. J hämtade barnen vid 17.30. Fick tag på J precis när han stod och hämtade barnen, fick låna en telefon och ringa. Då kunde jag slappna av lite iaf.

De kunde iaf konstatera att det inte var en blodpropp i lungorna. Vet inte vad det är men antagligen en rejäl förkylning som satt sig på luftrören. Det är lite bättre idag. Inte lika tungt att andas men jag blir anfådd så fort jag gör något. Jag hoppas att det går över snabbt iaf.

Så om ni inte hört något från mig så betyder det inte att jag ignorerar er....jag är bara lite dålig just nu! Hör av mig så fort jag blir bättre.

4 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt! Hoppas du kryar på dig snart!

    SvaraRadera
  2. Anna: tack! ja det har var lite kämpigt, men nu börjar det vända iaf.

    SvaraRadera
  3. Krya på dig!
    Var inne och kikade på dina fina suffletter! Tjusiga de är!
    Var sjutton har du fått tag på katvigtyget?

    SvaraRadera
  4. Linda: tack så mycket! det e faktiskt ett barnpåslakan :-) sprättade och sydde om :-D

    SvaraRadera