onsdag 27 augusti 2008

Äntligen

I går fick jag äntligen åka till systugan igen :-) Har ju varit lite dåligt med det de senaste veckorna då mannen haft semester, men nu har han börjat jobba igen och då kan jag åka o sy lite på kvällarna. Igår blev det iaf 2 suffletter och ett par velour hängselbyxor. En av suffletterna var beställning och den andra ska jag behålla. Byxorna är till grodan.


Material: Molntyg i blått från barnrummet.com, blå kantband och svart resår.

Mönster: Egen ritat.

Denna sufflett var en beställning.



Material: Röd canvas från Stoff & Stil, rött tyg med flodhästar från Ikea, svart kantband, svart resår.

Mönster: egen ritat.


Material: Brun velour från lokala tyg affären, brun mudd från Stoff & Stil, gamla knappar jag hittade i en låda.

Mönster: Ritade av ett par exakt likadana byxor som jag hade när jag var liten fast de var lila. Grodan har de lila på sig på korten om kanin mössan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar